Pentru cele trei partide ce formează Opoziţia noastră mioritică-PSD,PNL
şi PC- viscolul ce a dat peste cap o parte însemnată de ţară pare o
binefăcătoare şi nevinovată ploaie de primăvară,victoria invalidării de
către judecătorii Curţii Constituţionale a legii Guvernului referitoare
la comasarea alegerilor locale şi parlamentare fiind savurată mai ceva
decât o acadea primită neaşteptat de la un Moş Crăciun întârziat. De
altfel, pentru unul dintre cei trei lideri ai Opoziţiei bucuria a fost
aşa de copleşitoare încât, se pare că, din prea-plinul emoţiilor, a
uitat că "se ceruse" cu lăcrămaţia-n proţap la emisarii ţărilor surori
din Uniunea Europeană, prilej de jenă pentru cei doi colegi ai săi de
şefie opoziţională şi de ironie corozivă din partea amfitrionului danez.
Revenind la decizia Curţii Constituţionale, privită din avion şi din
perspectiva perspicacităţii sfătuitorilor jurişti ce au dat pe tavă
PDL-ului şefia Senatului, defalcarea celor două procese electorale ar
putea fi considerate o lovitură aproape mortală aplicată, în special,
partidului condus de Emil Boc. Şi, în sprijinul acestei argumentaţii ar
sta, la loc de cinste, incapacitatea candidaţilor la funcţia de primar
de a juca rolul de locomotivă şi pentru colegii săi de partid aflaţi în
cursa pentru fotoliul de parlamentar.Asta, ştiut fiind că, odată
văzându-se ales şi cu sacii-n căruţă, candidatul devenit primar nu prea
îşi mai rupe pingelile pentru camarazii săi de partid la alegerile
parlamentare. Un argument destul de solid care, într-o anumită proporţie
ce ţine mai mult de loialitatea candidatului şi obrazul său, are şanse
de a îmbunătăţi scorul electoral al oponenţilor. Ceea ce ar trebui luat
în calcul de către toate partidele angrenate în alegerile locale este
specificitatea acestui tip de scrutin, un scrutin în care, mai ales în
localităţile medii şi mici, precum şi în mediul rural, componenta
politică şi, implicit, apartenenţa politică a candidatului are o
proporţie destul de scăzută în raport cu alegerile parlamentare. În
acest sens, notorietatea sau pretaţia de peste mandat a candidatului la
jilţul de primar primează în ochii electoratului, coloratura politică
nefiind, în multe situaţii, decisivă, avantajul apartenenţei politice şi
al funcţionării angrenajului de partid ieşind în evidenţă în special în
cazurile în care rivalii sunt de forţe apropiate. Decizia Curţii
Constituţionale mai poate fi considerată un soi de migdală amară oferită
Opoziţiei şi prin prisma termenului foarte scurt, undeva în prima
săptămână a lunii iunie, la care se vor desfăşura alegerile locale,
punctul mălăieţ al celor trei partide frăţeşti reunite sub stindardul
Opoziţiei fiind tocmai împărţirea tortului. Mai precis, în cele 3 luni
rămase până la declanşarea campaniei electorale, cele trei
partide(PSD,PNL şi PC), fiecare cu ambiţiile, calculele şi "obligaţiile"
lor, vor trebui să-şi împartă candidaţii petru toate cele peste 4000 de
localitaţi. Un fapt care,declarativ şi pe hârtie pare destul de simplu,
dar, în România electorală profundă va naşte destule emoţii, ambiţii şi
zavere. Asta, pe lângă faptul că UNPR a reuşit să-şi antameze aproape
300 de actuali primari ce vor candida sub culorile noului partid, iar o
nouă vânzoleală ar putea genera din partea unor aqctuali primari PSD sau
PNL trecerea în tabăra oştenilor lui Gabrie Oprea. Ceea ce este destul
de previzibil, în urma decalării alegerilor îl constituie soarta cam
crudă a noului partid izvorât din ţărâna caracaleană, PP-DD, respectiva
grupare neavând forţa şi nici timpul necesat să-şi impună câteva sute de
câştigători în bătălia pentru locale. Cât priveşte alegerile
parlamentare, programate la finalul anului, potrivit legii care
reglementează durata mandatului de parlamentar, acestea pot fi
influenţate de rezultatele alegerilor locale, dar şi de mulţi alţi
factori cu iz legislativ, începând de la recenta repunera pe tapet de
către preşedintele Băsescu a rezultatului referendumului ce consfiinţea
unicameralismul şi reducerea numărului de parlamentari, a reanimării
discuţiilor referitoare la legea reîmpârţirii administrativ-teritoriale a
ţării, a repunerii în stare de puncţionare a noii legi electorale sau a
redesenării colegiilor electorale,fie şi numai prin prisma rezultatului
recensământului.Şi, peste toate astea, ar mai trebui luată în calcul şi
prognozata creştere economică. Or, un primar vrednic poate face minuni
la parlamentare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu